Hiking.lt

Pas Pirėnų švilpikus

Pirėnų kalnuose esame jau keliavę. Skrisdavome į Barseloną ir nuomodavome automobilį. Iki kalnų tekdavo važiuoti visą dieną ir įveikti nemenką beveik 500 km vingiuotų serpentinų kelią. Vis pasvajodavau, kaip šaunu būtu išlipti iš lėktuvo Lurdo oro uoste, iš kurio jau matosi Pirėnų viršukalnės. Ir štai bevartant Ryanair tvarkaraščius pastebėjau naują maršrutą- du kart per savaitę skrydžius į Lurdą iš Krokuvos. Susidėliojo kelionės planas- pasiekti Krokuvą nuosavu automobiliu ir pasinaudoti nebrangių lėktuvo bilietų pasiūlymu. Iškart pasakysiu, kad 15 d.  kelionė su maisto, transporto, nakvynės išlaidomis mums kainavo apie 300 Eur žmogui.

Lurde apžiūrėjome pilį ir joje esantį puikų Pirėnų muziejų, aplankėme garsiąją Lurdo šventovę,  papildėme maisto atsargas, taip pat sėkmingai apsirūpinome dujų balionėliais mūsų turistinei viryklei.

Iš Lurdo kursuoja autobusai į miestelius kalnuose, tiesa, į Gavarnie, iš kur mes pradėjome žygį, autobusas važiuoja tik kartą per dieną 9.01 val.

Reikia labai pagirti prancūzus už nuostabiai sutvarkytus kalnų takus ir puikias sąlygas keliavimui. Nacionalinio Pirėnų parko teritorijoje stovyklauti negalima, tačiau nakvoti palapinėse nuo 19 val. vakaro iki 9 val. ryto leidžiama. Netgi prie kalnų namelių ar viešbutėlių yra specialiai paruoštos vietos palapinėms.

Žygio pradžiai suplanavome radialinį trijų dienų pasivaikščiojimą į Cirque d’Estaubé slėnį. Pro Lac des Gloriettes ežerą kilome aukštyn ir, įveikę 2430 m aukščio perėją Hourquette d‘Allan, nusileidome į nepaprasto grožio Cirque de Gavarnie slėnį. Aukščiausias Europoje krioklys Grande Cascade (426 m) iš tiesų nepaprastai įspūdingas.

Gavarnie kaimelio parduotuvėje gerokai nustebinome pardavėją, paprašę dvidešimties prancūziškų batonų, taip pat maisto atsargas papildėme ožkos pieno sūriu bei kitais skaniais dalykėliais- mūsų laukė dar 5 dienų žygis per Hourquette d‘Ossoue (2734 m) perėją. Pasidžiaugę nuostabiais de Oulettes de Gaube slėnio vaizdais, pro gražuolį Gaube ežerą leidomės į Cauterets miestelį.

Po žygio praėjo visai nedaug laiko- norisi ir vėl grįžti  į tuos nuostabius Pirėnų slėnius, kur karaliauja švilpikai.